Schrob je slank!

Het magazine Goed Gevoel geeft je tips om je slank te schrobben. Dames (en waarschijnlijk ook wel een aantal heren), vergeet het dure fitnessabonnement en ga aan de slag in je huis. Dit is niet alleen een gratis ‘work-out’, ook het huis zal er stralend bijliggen.

Om gezond te blijven, heb je een half uurtje lichaamsbeweging nodig per dag. Waarom dan niet een half uurtje poetsen? Op die manier vang je twee vliegen in één klap!

stofzuigen = 107 calorieën
Stofzuigen is een perfect werkje om strakkere armen en een gespierd bovenlijf te krijgen. Span je spieren bewust op tijdens het stofzuigen en duw het apparaat stevig van je af of trek het stevig naar je toe. Doe je onmiddellijk het hele huis? Dit is ook nog eens goed voor je conditie.

dweilen = 140 calorieën
Span ook tijdens het dweilen je spieren heel goed op en je zal verschillende spiergroepen trainen. Met krachtige armbewegingen worden ook je buikspieren steviger.

ramen lappen = 250 calorieën
Doordat je je armen in de lucht houdt, train je je bovenarmspieren. Als het een hoog raam is, train je ook je rug- en schouderspieren. Wil je ook nog aan je benen werken? Ga dan op de tippen van je tenen staan om je ramen te poetsen.

wassen en strijken = 120 calorieën
Bij het wassen en strijken verstevig je zowel je armen als je benen. Je armen train je door je wasmand te dragen, de was te sorteren en te strijken. Je benen kan je trainen door te hurken als je de was in de wasmachine stopt.

auto wassen = 330 calorieën
Ga aan de slag met een emmer en een spons. Als het weer wat meezit, kan dit heel leuk zijn en dit is een echte krachttraining. Draag je emmers naar de auto en giet het water erover. Zo train je je armspieren.

tuinieren = 450 calorieën
Na een half uurtje werken in de buitenlucht, ben je niet alleen ontspannen, je hebt ook je hele lichaam getraind. Harken is goed voor de buikspieren, de schouderspieren en de rugspieren. Het gras maaien is goed voor de been- en armspieren. Onkruid wieden is dan weer goed voor de rug- en schouderspieren. Het meeste calorieën verbrand je met graven en spitten. Let wel op dat je je rug niet overbelast.

Voor nog meer slanktips in het huishoudhouden kan je hier het volledige artikel van Goed Gevoel nalezen: Schrob je slank! – Huis-, tuin- en keukensport – Goed Gevoel.

Tags Geplaatst onder huishoudtips, lifestyle door Email

Share your comment

Name Your Message
Email Website * We know you have something to say